شهید مجتبی(سعید) گلچین

شهید مجتبی(سعید) گلچین نام پدر : غلامحسین نام مادر:صغری سلطانی تاریخ تولد :1338/10/04 تاریخ شهادت : 1361/01/06 محل شهادت : رقابیه عملیات فتح المبین گلزار: شهدای گله محله

ادامه مطلب

مجتبي در چهارم دي 1338 در بابل به دنيا آمد.پدرش پارچه‌فروشی داشت و مي­توانست از عهده مخارج هشت فرزندش تا حدودي بر بيايد.
مجتبي دوره ابتدائی را در دبستان «حافظ» زادگاهش گذراند. سپس با طی مقطع راهنمایی، تحصیلاتش را تا پایه سوم متوسطه در دبيرستان «آيت الله غفاري» بابل ادامه داد.
 نسبت به پدر و مادر، مودب و متواضع بود و در همه حال، مطیع اوامرشان. با دیگران نیز در نهایت ملاطفت و گشاده‌رویی رفتار می‌کرد و از محبوبیتی خاص نزدشان بهره داشت.
مجتبی كه در زمان انقلاب، نوزده بهار از زندگي اش مي گذشت، روزها به تظاهرات مي رفت و شب‌ها بر ديوارها، شعارهای ضد رژيم مي نوشت.
با عضویت درسپاه در7 آبان 1359،در واحدتدارکات پایگاه بابل مشغول خدمت شد.
ازدیگرعرصه‌های حضور موثر و مستمر وی،می‌توان به مبارزه با عناصرضد انقلاب اشاره کرد.
مجتبی همچنین در غائله آمل، جهت سرکوب تحرکات منافقان نقش درخور توجهی داشت. از این‌رو، مادرش در این‌خصوص اذعان می‌دارد:هر روز به خانه‌مان پیغام می‌آوردند که بالاخره مجتبی را می‌کشیم. یک‌بار به او گفتم: پسرم! مگر تو چه کار می‌کنی؟ گفت: حتی شاید بیایند و به تو بگویند که می‌خواهند منزل‌مان را به آتش بکشند. تو به این حرف‌ها اهمیت نده!
مجتبی در2مرداد 1360 راهی جبهه شوش شد تا دشمن را از خاک وطن بیرون کند.
و سرانجام،او در6فروردین 1361 با حضور درتیپ نجف اشرف،طی عملیات فتح‌المبین،به جمع یاران شهیدش پیوست. سپس با تشییع مردم قدردان بابل،درگلزارشهدای گله‌محله به خاک سپرده شد.

 

ویدئوها

صداها

کاربران آنلاین5
بازدیدکنندگان امروز 83
بازدیدکنندگان دیروز 747
کل بازدید ها 744999